DARRERE DEL TELÓ

PERQUÈ L'OBRA SIGUI UN ÈXIT, CAL UN TREBALL, PEDAGÒGIC, ACURAT DE TOT L'EQUIP DE MESTRES.  AQUÍ EN TENIU UNA MOSTRA.


Divendres, 15 d'abril de 2011.

FILOSOFIA.
Durant les sessions de filosofia es porten a terme un seguit de propostes de treball per a estimular les activitats mentals i intel.lectuals dels infants i alhora ajudar-los a mantenir el nivell de curiositat que els és característic.  La finalitat no és crear petits filòsofs, sinó reforçar les habilitats de pensament amb l'objectiu de formar infants que pensin i parlin raonablement.  Persones capaces de pendre decicions, capaces de preveure les conseqüències de les seves accions, sent més reflexius, considerats i raonables. 
La filosofia tracta aquelles qüestions que són fonamentals per a la vida humana, conceptes com la justícia, la bondat, l'amistat... 
L'objectiu fonamental és: "Pensar millor per si mateix des d'una perspectiva democràtica".  Pensar engloba una gran quantitat d'actes mentals: creure, estimar, opinar, jutjar, valorar, reflexionar, calcular, recordar, etc...   Suposa la possibilitat d'oferir raons convincents, donar explicacions, establir classificacions..., per si mateix, sense seguir a cegues els que els altres diuen o fan.  Això ens porta a l'autonomia de l'infant., des d'una perspectiva democràtica amb l'argumentació com a forma de raonament i el desenvolupament de la capacitat d'acceptació de postures diverses i el reconeixement i el respecte a les diverses alternatives.
Aquest treball es realitza mitjançant contes, obres d'art, jocs i petites representacions teatrals.
L'última obra d'art treballada ha estat "PERSONATGE DAVANT EL SOL", de Joan Miró. 
 


_______________________________________________________________
Dilluns, 13 de desembre de 2010.

L'ART CONTEMPORANI A P4.
Ja fa 2 anys que a l'escola treballem amb la maleta del MACBA (Museu d'Art Contemporani de Barcelona).  En un principi sembla que no es vegi clara la relació del tema amb el nostre cicle (Educació Infantil).  Però aquest tema dóna molt de si i a Educació Infantil es pot realitzar una feina enriquidora i diferent, aspectes que considerem importants i motivadors pels nostres alumnes.  L'objectiu principal és apropar els nostres infants a l'art contemporani.
Aquesta activitat es  desenvolupa durant 3 sessions:
1.JUGUEM AMB OBJECTES: Col•loquem les taules i cadires en cercle (per a que tots els nens/es es vegin les cares) i donem a cada infant un objecte de la maleta del MACBA i una catifa per posar-lo. Primer cada nen/a ha d’observar el seu objecte sense tocar-lo. Després donem un temps per manipular-lo. Al final cada nen/a ha d’explicar el seu objecte: què és, com és... Cal reforçar l’explicació amb preguntes com: és real o de mentida?... Després juguema aparellar els objectes... Exemple: posaria junts l’ou i el soldat perquè els dos són blancs.
2. ELS OBJECTES AMAGATS: Passem un CD que ve a la capsa del MACBA on surten el nom d’artistes del MACBA i al clicar al damunt apareix la seva obra. Els nens/es han de fer associacions entre les obres i els objectes que hem treballat. 
3.REPRESENTEM: Amb un paper d’embalar dibuixem entre tots diferents espais de la classe (catifa, taules...) fent servir formes geomètriques. El posem al terra i distribuim les bales com si fossin els nens/es i la mestra.  D'aquesta manera veuen que un dibuix abstracte per a ells té un significat i que l’art contemporani és això. L’autor li dóna un significat i pot o no coincidir amb el nostre.
Aquí teniu alguns moments de l'activitat.